Mesh.
Ontwikkel een unieke huisstijl voor de nieuwste club in Nijmegen.
Toen BREBL uit zijn oude locatie moest, verdween een van de laatste bastions voor clubavonden in Nijmegen. Met Mesh was de ambitie dit gat te vullen en daarnaast ook een van de meest gerenommeerde clubs in Nederland te worden.
Het interieur van Mesh
Restaurant en Club in een.
Mesh vond zijn plek in het restaurant van Trafo, maar de doelgroepen en ambities van het restaurant en de club verschilden sterk. Het samenvoegen van hun huisstijlen zou concessies betekenen, wat afbreuk zou doen aan de kwaliteit en kracht van de individuele identiteiten. Daarom kozen we ervoor ze te scheiden; Mesh kreeg zijn eigen communicatiestrategie en huisstijl.
Mazen.
De naam Mesh komt voort uit de mazen in het strekmetaal in de club en de patronen in de muziek. Dit diende als inspiratie voor het logo, waar het woord door een mesh wordt doorkruist.
We benaderden de huisstijl als een platform voor het muziekprogramma en kozen voor een neutrale stijl, zodat de inhoud voor zichzelf kon spreken. De roodoranje lijnen in het artwork haalden inspiratie uit de koperen bedrading van het interieur en de nachtelijke energie.
Om ook een gevoel van energie en vreugde over te brengen, ontwierpen we een achtergrond die abstract bleef maar beweging en emotie uitstraalde. Deze wordt nu ook gebruikt op de website.
Intimiteit en Exclusiviteit.
Mesh is een intieme club met grote ambities. De no photo policy is ontworpen om bezoekers een gevoel van veiligheid te bieden, zodat ze ongeremd kunnen genieten van hun zelfontdekking zonder vrees om vastgelegd te worden. De clubervaring is exclusief voor degenen die aanwezig zijn, waardoor de intimiteit wordt behouden.
Unieke Lanceringstrategie.
De ambitie van de club was dat met nationale erkenning; hier wil je bij horen. De lanceringstrategie voor Mesh was daarom ook een unieke. Om die allure te creeren was de launch een teaser; road to Mesh. Met een social media campagne lieten we de route naar Mesh zien, niet hoe het er binnen uitzag. Door deze route te benadrukken erken je ook een van Mesh haar grootste krachten. Wat de locatie (letterlijk) apart zet van de rest is de afstand die je moet afleggen om er te komen. Zo heb je geen toevallig passanten in de club, maar is het alleen gevult met doelbewuste muziekliefhebbers.
Uiteraard kent Mesh ook uitdagingen. Het ontbreken van promotioneel materiaal (door the no photo policy) voor de evenementen maakt het lastig om de zogenaamde 'fear of missing out' (fomo) te creëren voor potentiële nieuwe bezoekers. Het opbouwen van bezoekersaantallen vergt tijd, aangezien we het vooral val mond-tot-mondreclame meoten hebben, en promotie van de events met artwork en footage van de dj’s bij andere evenenten. Desondanks geloven we sterk dat de volharding de moeite waard is, gezien de ambitie van Mesh.
Terugblik.
Na het eerste halfjaar kan Mesh trots terugkijken. Met meer dan 2000 volgers op Instagram heeft het bereik aanzienlijk toegenomen. Met grote namen op komst is Mesh klaar om te groeien en uiteindelijk de ambitie te verwezenlijken om als club in Nijmegen nationale, en wellicht zelfs internationale erkenning te verkrijgen.
Kan ik je helpen?
Ward Borremans Art Director bij dear ivy,
Geluk zit voor mij in het maken van mooie dingen. Met meer dan 10 jaar ervaring in design, content creatie, branding en marketing, ben ik hier om jouw merk te laten floreren.
Wil je liever bellen of mailen?